صفحه ؛ معلولين ؛ روزنامه همشهري امروز مطلب اصلي خود را به بحث ؛ برابر سازي فرصت ها براي معلولان ؛ اختصاص داده است. مطلب اگر چه مفصل است و همه زوااياي موضوع را بطور تقريبي پوشش داده است ولي خيلي نکات تازه ندارد. البته معتقدم هرچقدر هم در اين زمينه بنويسيم وبنويسند باز هم کم است.
اما دو مطلب ديگر که از همين صفحه مي خواهم نقل کنم، به نظرم بسيار مهم هستند. اول دعوتي است از سوي جمعي از معلولين جانبازان که تحت عنوان ؛ همراه بااهالي باور؛ خواستار راهپيمائي به سوي دفتر سازمان ملل در ايران هستند. البته براي بار اول است که نام آنها را مي شنوم و آنها را نمي شناسم. اينکه به سوي دفتر سازمان ملل هم بخواهند بروند کمي تامل برانگيز است و نهايت اينکه اطلاعيه آنها که در همشهري چاپ شده است با دو موضوع بالا درک قضطه را مشکل تر مي سازد. چنانچه دوستان آشنائي با اين گروه داشته باشند و ما را هم مطلع نمايند خوشحال خواهم شد.

اما مطلب آخر هم احتصاص دارد به موضوعي تحت عنوان ؛ کودکان معلول ، فرزند خوانده هاي کانون پرورش فکري؛ . به نظرم موضوع بسار مهمي است البته اين نوشته يک مشکل دارد و آن اينکه به فعاليت خوبي که کانون براي دستيابي کودکان معلول به کتابخانه ها آغاز کرده است اشاره اي نکرده است. اولين کتابخانه فراگير کانون را سال قبل در همين ايام روزجهاني معلولين افتتاح کرديم وبرنامه هائي هم براي ادامه کار پيش بيني شد اما اينکه چقدر دنبال شده است من نمي دانم. ضمن اينکه مطالبي که ايشان در مورد کم محبتي کانون پرورش به کوداکان معلول نوشته اند را تائيد مي کنم.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home