با توجه به اينکه فردا روز جهانی معلولين است روزنامه های امروز و همينطور برخی از بخش های خبری صدا وسيما به ارائه اخباری در اين زمينه پرداختند. خبر شبکه پنج مصاحبه ای داشت با خانمی که بعلت نداشتن اندام فوقانی با پای خود به شکل بسيار زيبائی خط ريز و درشت می نوشت و در تعبير خود از زندگی به شعر سهراب سپهری اشاره کرد که " زندگی رسم خوشايندی است " . براستی نه تنها من که مدتها از نزديک با معلولين آشنا بوده ام بلکه بسياری از مردم که اينگونه توانمندی ها را می بينند به حال خود غبطه می خورند که عليرغم داشتن همه حواس و اندام ها ، چرا آنچنانکه شايسته ودر خور است از آنها استفاده نکرده ايم.
روزنامه ايران و جام جم به نقل از ايسنا مصاحبه معاون امور توانبخشی سازمان بهزيستی راچاپ کرده اند که خبر از ارسال طرح جديدی برای بهبود وضعيت زندگی معلولان به مجلس شورای اسلامی می دهد. دوستانی که مايل باشند متن کامل تر مصاحبه را بخوانند از لينک ايسنا استفاده کنند.
روزنامه همشهری هم در ويژه نامه تهران خود مطلبی را به چاپ رسانده است تحت عنوان " دکوراسيون و معلولين " ، که در آن ضمن بررسی علل ايجاد کننده معلوليت به بحث در مورد نيازهای معلولان پرداخته و در ادامه به يک نياز اساسی و آن تغيرات مورد نياز در معابر ، ساختمانها و دکوراسيون داخلی منازل برای تامين دسترسی معلولين به فضاهای محيطی محل زندگی خود اشاره کرده است . مقاله حاوی نکات کاربردی متعدد و مفيدی است که توصيه می کنم دوستان حتما" استفاده نمايند.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home