انجمن های غيردولتی

بخاطر دارم که در هنگام فعاليت در حوزه توانبخشی سازمان بهزيستی بر مسئله تشکل های غير دولتی بسيار پای فشردم و تلاش کردم تا به طرق مختلف آنها رااز انزوا خارج سازم و در متن امور قرار دهم. یکی از آخرين کارهايی که در اين زمينه توانستيم انجام دهيم تعيين نماينده ای از تشکلها در کميته توانبخشی مراکز هماهنگی برای پرداخت و ارائه کمکهای نقدی وغير نقدی بود. البته شايد مهمترين کاری که انجام شد ايجاد يک دفتر مستقل تحت عنوان " دفتر مراکز غيردولتی توانبخشی و جوامع معلولين " در تشکيلات حوزه توانبخشی بود که متاسفانه با تغييرات اخير گويابرچيده شد. احساس من اين است که اگر خواستار تغيير اساسی در آگاهی ها و نگرشها جامعه و بدنبال آن تغيير در عملکرد آنان نسبت به معلولان هستيم راهی جز تقويت اين مجموعه ها نداريم. امروز فرصتی دست داد تا در شهرری مهمان اعضای هيات مديره " انجمن حمايت از معولان شهرری " باشم که باعث خوشوقتی برايم بود. گروهی از افراد دارای معلوليت و والدين برخی از کودکان دارای معلوليت با همکاری دوست خوبم جناب آقای اميرانی ، معاون محترم توانبخشی بهزيستی ری اين انجمن را تشکيل داده اند که جای تقدير دارد. حس می کنم بسياری از صحبتهايي که در ميان ناباوری بعضی از دوستان از توانمندی مردم و معلولان عزيز برای تشکيل انجمن ها میزدم ، اينک انجام آنها را شاهد هستم . برای دوستان عرض کردم که اين زمان را با زمانی مقايسه کنيد که يکی از عزيزانم که معاون توانبخشی يکی از استانها در ابتدای ورود من به بهزيستی در سال 71 بود ، می گفت در آنزمان که شما می پرسيديد انجمن های معلولين کجا هستند ما می گفتيم اينها مشتی افراد شرور و پر سروصدا هستند که مزاحمند و ما پای آنها را از بهزيستی بريده ايم.امااينکه حرکتی مناسب را برای رسيدن جوامع غيردولتی به جايگاهی که شايسته آن هستند شاهديم. هرچند ممکن است اين مهم مدتی به طول بيانجامد ولی مجموعا حرکتی رو به جلو را شاهد هستيم. برای اين دوستان و همه آنانی که در اين راه قدم برمی دارند آرزوی توفيق دارم ....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home