سلام دوستان
آیا می دانید که اولین سایت کامپیوتری مخصوص نابینایان در ایران در مرکز رودکی است که در سال 79 به همت آقای دکتر کمالی و سرکار خانم ارجمند خواه و کمک مالی دولت ژاپن افتتاح شده بود،
چند روز پیش با حضور آقای رمضانپور معاونت محترم امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فاز دوم پروژه نرم افزاری این سایت به بهره برداری رسید.
ورود 1000 عنوان کتاب بریل به آرشیو تجهیزات نابینائی نه تنها 1400 عنوانی که در طول 30 سال گذشته برای نابینایان تولید شده بود به یکباره افزایش باور نکردنی داد بلکه راه را برای گسترش کتابخانه الکترونیک ویژه نابینایان نیز باز کرد.فاز بعدی کار انشاءالله افزایش تعداد عناوین کتب بریل به 5000 عنوان تا دهه فجر 82 می باشد. جای جناب آقای دکتر کمالی واقعا" خالی بود.
همچنین برای اولین بار در جهان نرم افزار گویا خوان صفحات کامپیوتری(جاوز)به همت متخصصین در شرکت پکتوس به فارسی تبدیل و قابل خواندن توسط برجسته نگار (مانیتور لمسی)نیز می باشد.
نکته بسیار زیبائی که جناب رمضانپور در سخنرانی خود به ان اشاره نمود ایجاد حرکتی به نام نهضت نشر سپید بود که امیدواریم در مقوله فرهنگی نابینایان تحولی اساسی ایجاد نماید.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home