ضرورت حضور برنامه های توانبخشی درهنگام بلايای طبيعی

احتمالا به خاطر داشته باشيد درسال جاری نوشتم که در همايشی در مورد موضوع بلايای طبيعی که از سوی هلال احمر برگزار شد نتايج کاری تحقيقاتی را که در مورد " بررسي نحوه ارائه خدمات توانبخشي به آسيب ديدگان زلزله گيلان و فارس" و " الگوي ارائه خدمات توانبخشي به آسيب ديدگان ناشي از بلاياي طبيعي" انجام داده بوديم ارائه کردم . با توجه به اينکه موضوع برای خود ما در حوزه توانبخشی سازما ن بهزيستی هم ناشناخته بود - کار درزمان حضور من در سازمان آغاز شده بود - بسيار علاقمند شديم و انصافا هم به مطالب خوبی دست يافتيم که نتايج تفضيلی آن در اختيار" کميته کاهش اثرات بلايای طبيعی" قرار داردو گوشه ای از آن را در سايت خودم قرار دادم که کمی بيشتر از آن چيزی است که در همايش فوق ارائه کردم. امروز دوست و همکار خوبم جناب آقای مرادی که به همراه جناب آقای دکتر ارجمند همکار بسيار عزيزم آن تحقيق را به انجام رسانيده بوديم ، زنگ زدند و با توجه به فاجعه زلزله بم پيشنهاد می کردند که اقدامی برای ارسال آن نتايج حداقل به بهزيستی استان کرمان انجام دهيم که با توجه به اينکه " کميته کاهش اثرات بلايای طبيعی " صاحب امتياز آن است قرار شد دوستان با ستاد هماهنگ کنندتا مطالب بدست آنان برسد . اما با توجه به در دسترس بودن قسمتی از مطالب در اينتر نت يک بار ديگر آدرس دو مقاله فوق را در اينجا ذکر می کنم تا دوستان و همکاران علاقمند بدان دسترسی پيدا کنند و در اين روزهای بعد از حادثه که نياز به خدمات توانبخشی بشدت احساس می شود بتوانند بهزه برداری نمايند .
- الگوي ارائه خدمات توانبخشي به آسيب ديدگان ناشي از بلاياي طبيعي
- بررسي نحوه ارائه خدمات توانبخشي به آسيب ديدگان زلزله گيلان و فارس
همچنين در اين صفحه می توانيد به سايت کميته کاهش اثرات بلايای طبيعی دسترسی پيدا کنيد....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home