آموزش و آگاهي بهتر باعث مي شود كه از سرويسهاي موجود جهت معاينات چشمي بيشتر استفاده شود. تكنولوژيهاي جديد موجود كه تامين كننده مراقبت از چشم مي باشند سبب مي شود بيماران تلاش كنند كه زودتر از موعد مقرر اقدام به درمان كنند.
يك نمونه از درمانها جراحي است كه هزينه را كاهش مي دهد و گرفتاري چشم را به حداقل مي رساند. مانند عمل جراحي كاتاراكت.
انتظار مي رود تا سال 2020، شصت درصد جمعيت كشورهاي در حال توسعه در شهرها يا شهرستان هاي بزرگ زندگي كنند و سبب مي شود كه سرويس دهي در شهرها افزايش پيدا كند. در روستاها جمعيت افراد مسن بيشتر است ،بدون اينكه نيازهايشان برطرف شود.
زياد بودن هزينه ها:
چون هزينه هاي جراحي و مراقبتهاي چشمي زياد است به همين دليل نيازها به تكنولوژي جديد افزايش پيدا مي كند. در شهرها چون ويزيت و دستمزد براي طبابت زياد است. هزينه يك فرد كه بخواهد معاينات كامل را انجام دهد زياد مي شود.
قابليت دسترسي به معاينات چشمي:
دليل ديگر مي توان اختلاف طبقاتي با شد،يك مطلب مهم كه در دنيا مدنظر است تفاوت همسطح بودن درآمدها مي باشد. طبقات پائين و كم درآمد از ناتوانائيهاي بيشتري رنج مي برند و همچنين زنان و افراد مسن محرومترين افراد هستند. دست يافتن به مراقبتهاي چشمي براي اين جمعيتها فراهم آوردن تكنولوژي مناسب و پيشرفته است كه استطاعت و توانائي انجام آن را داشته باشند.
تعدادي از اين تكنولوژيها تاكنون شناخته شده و عملي شده است. استفاده از JOL) ( لنزهاي داخل چشمي كه در جراحي كاتاراكت مورد استفاده قرار مي گيرد كه داراي هزينه پائيني است. هزينه JOL) ( تا 30 برابر براي كشورهاي در حال توسعه كاهش پيدا كرده است كه اثرات بزرگي خواهد داشت و هزينه هاي درماني را كاهش خواهد داد.
نيروي انساني و پيشرفته شدن تكنولوژي:
يك دليل مهم در نابودي نابينائي فراهم كردن نيروي كار ماهر و روشهاي درماني مناسب مي باشد. در حال حاضر در شهرها يك تفاوت عمده بين نسبت نيروي كار ماهر و جمعيت وجود دارد. با رواج توسعه اقتصادي اين نسبت كاهش خواهد يافت تا سال 2020 جهان پوشش كامل و بهتري در مورد معاينات چشمي خواهد داد تا از نابينائي جلوگيري شود و نيمه بينائي نيز كاهش يابد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home