كنترل بيماري نابينايي رودخانه أي:
كنترل نابينايي ناشي از بيماري رودخانه أي با استفاده از برنامه OCP در آفريقاي غربي بسيار موفقيت آميز بوده است. در 11 كشور ساحلي، اين برنامه باعث جلوگيري 30 ميليون نفر شامل 10 ميليون كودك متولد شده پس از سالهاي 1914 از ابتلا به بيماري نابينايي رودخانه أي گشته است كه هزينه هاي برابر 10 دلار براي هر فرد در سال دربرداشته است. بالغ بر 5/1 ميليون نفر مبتلا به اين بيماري، به طور كامل درمان شده اند و تخمين زده مي شود با ورود به قرن جديد قريب به نيم ميليون نفر از ابتلاي به اين نوع نابينايي نجات مي يابند.
ديابت رتينوپاتي:
در بسياري از كشورهاي توسعه يافته، ديابت رتينوپاتي اصلي ترين علت شيوع كم بينايي در بين جمعيت شاغل محسوب مي گردد بر اساس تحقيقات انجام شده در آمريكا هزينه سالانه مصروفه از اعانه هاي بهزيستي براي بيماراني كه به علت ديابت دچار ناتواني بينايي شديد مي گردند 7 برابر هزينه هاي است كه براي ديگر بيماران به منظور حفظ ديدشان مصرف مي شود.
رتينوپاتي نوزادان نارس:
ROP يكي از عوامل بوجود آورنده نابينايي در كشورهاي توسعه يافته و كشورهايي كه به طور فزاينده أي در حال توسعه اقتصادي هستند، مي باشد. با آزمايشات و درمان به موقع مي توان از اين نابينايي جلوگيري كرد. تحقيقات نشان مي دهد كه در كشوري مانند آمريكا با آزمايشات و درمان به موقع مي توان سالانه حدود 38 ميليون تا 65 ميليون صرف هزينه جلوگيري بعمل آورد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home