گلبال چيست؟
گلبال را به راحتي ميتوان ياد گرفت، اما براي حرفه اي شدن در اين بازي بايد زماني طولاني اي صرف كنيد. اين بازي به شما امكان ميدهد تا بتوانيد از حواسي استفاده نمائيد كه در حالات عادي چندان تكيه و توجهي به آنها نداريد. استفاده از اين حواس به فرد اجازه ميدهد تا در روشها و استراتژيهاي گوناگون مهارت كسب كند.
تاريخچه:
گلبال براي اولين بار در سال 1946 توسط يك فرد استراليايي به نام هانس لورسزن( Hanz Lorecezen ) فردي آلماني به نام ست ريندل ( ( Sett Reindle طراحي شد و ابتدا به منظور ورزش و توانبخشي براي نابينايان كارآزمودهاي كه پس از جنگ جهاني دوم نابينا شده بودند، به كار گرفته ميشد. با كسب پيشرفت در طي سالهاي متمادي و اخذ موفقيتهاي جهاني، گلبال در سال 1980 به يك ورزش پارالمپيك مبدل شد.



شروع بازي:
در آغاز قوانيني را مطرح ميسازيم تا كاملا مفهوم بازي گلبال را دريابيد، در دومين مرحله لازم است زمين بازي مناسبي جهت انجام دستورالعملهاي قيد شونده فراهم آوريد و در آخرين قدم بايد بدانيد كه تيم شامل 3 عضو: يك يار وسط و دو گوش (گوش چپ، گوش راست) ميباشد ضمنا به داوري نياز داريد كه ضمن اطلاع داشتن از قوانين بازي قادر باشد روند بازي را در اختيار و كنترل خود قرار دهد.
لوازم و امكانات:
يك توپ مخصوص گلبال با قطر cm 76 و وزن 250/1 گرم – حلقه نوار پارچهاي نازك، يك جفت عينك مشكي شنا (قابل استفاده به عنوان چشم بند)، زانو بند و آرنجبند (كه از صدمات ناشي از تماس با زمين جلوگيري ميكند). ادامه دارد......

0 Comments:

Post a Comment

<< Home