عيد سعيد غدير مبارک باد

عید سعید غدیر بر همه مبارک باد. برای دوستداران علی (ع) این عید از جمله مهمترین اعیاد است. در این باب سخن نمی گویم. خیلی دلم می خواهد که هر شب در قسمت " سخن روز " سایت اصلی خودم پک جمله از امام علی (ع) قرار دهم و اطمینان دارم هیچ گاه تا آن زمان که عمر باشد و توانی برای ادامه این کار از سوی خداوند ارزانی من گردد، سخن کم نخواهد آمد. البته هنوز این سعادت را نداشته ام ، ولی سعی کرده ام که بیش از دیگران از سخنان ارزشمند ایشان سود برم. جمله ای را که برای روز شنبه انتخاب کرده ام ، سخنی بس بزرگ است .
"هر علمی که بر کتابت نيايد ، ضايع گردد. حضرت علی(ع)ء"
آن را به شیوه ای دیگر از پیامبر خدا حضرت رسول اکرم (ص) شنیده ایم که فرمودند : " قید العلم بالکتاب" که علم و دانش را با نوشتن به قید و بند درآوريد. من همیشه در کلاس هايم توصیه ای همیشگی در این باره دارم. بهتر می دانید که فکر و ایده زمانی که به ذهن خطور می کند برای مدت محدودی باقی می ماند و چنانچه آن را ننویسید به سرعت فراموش می شود. برای پیداکردن ایده های پژوهشی و تحقیقی همیشه از دانشجویان می خواهم که هر ایده ای به ذهنشان رسید آنرا فورا" یادداشت کنند ، در غیر این صورت آن را از دست خواهند داد. این مشکل " عدم کتابت " من را بیاد صحبت های بسیاری از کارشناسان خارجی می اندازد که در هنگام بازدیدها یا ملاقات هائی که داشته ایم همیشه سراغ " مستندات " برنامه هائی را که در ایران اجرا کرده ایم ،می گیرند و ما متاسفانه کمتر بدین کار – تدوین مستندات - نائل شده ایم. بارها برای دوستان توانبخشی گفته ام که آن کارهای مهم و گام های اساسی که مثلا در زمینه اجرای " توانبخشی مبتنی بر جامعه " در ایران برداشته شده است اگر مکتوب و مستند می شد ، امروز در کارگاه ها و کلاس های درسی در بسیاری از نقاط جهان می توانست مورد استفاده قرار گیرد . به هر شکل این را هم در این شب عزیز با وام گرفتن از سخنان آن بزرگوار تکرار کردم تا شاید بیشتر بدان بيانديشيم و علم و دانشی را که کسب می کنیم به زیور طبع آراسته کنیم تا انشاالله از ضایع شدن آن جلو گیری کرده باشیم...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home