سرویس گوگل برای نابینایان و کم بینایات

دو سرويس تازه در گوگل
همشهري آنلاين: گوگل اين هفته دو سرويس تازه راه انداخت. يك جستجوي جديد كه به نابينايان كمك مي‌كند و يك جستجوي اينترنتي بر اساس علائق خاص كاربران. بخوانيد:
گوگل اين هفته يك سايت جستجوي جديد را به راه انداخت كه به نابينايان كمك مي‌كند جستجوي اينترنتي به كمك نرم‌افزار متن‌خوانشان را به بهترين وجه انجام دهند.
به گزارش سي نت نيوز به گفته تي وي رامان پژوهشگر مسئول اين سرويس سايت جديد
جستجوي دسترسي‌دهنده گوگل (Google Accessible Search) فهرستي از نتايج جستجو را بر اساس سادگي طرح صفحات شبكه‌اي پيداشده ارائه مي‌دهد.
براي مثال كاربري كه كلمه "آب و هوا" را جستجو مي‌كند به صفحاتي دست مي‌يابد كه داراي مقادير زيادي محتواهاي ديگر هم هستند.رامان مي‌گويد:" براي كاربري كه مي‌تواند ببيند اين وضعيت مشكلي ايجاد نمي‌كند. اما اگر شما به علت نابينايي از طريق نرم‌افزار صفحه‌خوان به محتواي صفحه گوش مي‌دهيد، ميزان زياد اطلاعات ممكن است مانع يافتن چيزهايي شود كه شما به دنبال آن هستيد."
اين سرويس كه رامان آن را "تجربه‌‌اي در مراحل ابتدايي" از لابراتوارهاي گوگل توصيف مي‌كند، در حين بررسي ساختار ‌HTML صفحات شماري از علائم را دنبال مي‌كند. صفحاتي در اولويت قرار مي‌گيرند كه شلوغي تصويري كمتري دارند و محتواي آنها در نبود تصاوير هم براي كاربر قابل استفاده است."
"جستجوي دسترسي‌دهنده گوگل" بر اساس همان تكنولوژي زمينه‌ساز سرويس
Google Co-op است كه به نتايج هر جستجوي اينترنتي بر اساس علائق خاص كاربر اولويت مي‌دهد.گوگل اميدوارست با بازخوردهايي كه از كاربران دريافت مي‌كند اين سرويس را بهبود بخشد."

0 Comments:

Post a Comment

<< Home