زمين بازي گلبال
زمين بازي گلبال، زميني است با استانداردهاي يك زمين بازي واليبال در ابعاد
18در9 ميباشد. محل بازي هر تيم منطقه اي در انتهاي دو طرف زمين با ابعاد 9در3 ميباشد. در هر منطقه بازي دو خط عرضي 5/1 متري در طرفين مخصوص محل قرار گرفتن گوشها و يك خط طولي 5/0 متري در مركز مخصوص قرار گرفتن يار وسط قرار دارد. شكل اصلي بازي هل دادن توپ بر روي زمين با حركتي شبيه به چرخش بولينگ و اجازه دادن به توپ است تا با اين طرف و آنطرف رفتن به خط دروازة حريف نزديك شده وارد آن شود و امتياز به دست آورد.
قوانين
زمان عادي بازي 20 دقيقه شامل دو وقت 10 دقيقهاي به انضمام يك هاف تايم 3 دقيقه اي ميباشد.
تيم شروع كننده:
پس از شير و خط انداختن، تيم آغاز كنندة بازي مشخص ميگردد. در نيمة دوم بازي، آن تيم ديگر، شروع كنندة بازي خواهد بود. هر تيم در كل بازي داراي 3 تايم اوت 45 ثانيه اي خواهد بود.
چشم بند:
به منظور برابري فرصتها، تمامي بازيكنان موظفند در طول بازي از چشمبند استفاده نمايند. اگر بازيكني پس از شروع بازي بخواهد چشمبندش را تنظيم نمايد ابتدا بايد دستهاي خود را بالا آورده و سپس كلمة چشمبند را ادا نمايد. آنگاه پس از اجازه داور و با تغيير جهت دادن ميتواند چشمبند خود را تنظيم نمايد.
محدوديت زماني:
هر تيم تنها 10 ثانيه فرصت دارد تا توپ را در اختيار داشته باشد و پس از آن بايد توپ را به تيم مقابل برگرداند، در غير اين صورت مرتكب خطا شده است.ادامه دارد.....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home