اولا" اينکه متاسفانه همايش مناسب سازی در روزنامه ها انعکاس چندانی نيافت . حداقل در آن روزنامه هائی که من در اين دوروز ديدم ذکری نشده بود !!!
دوم اينکه صفحه امروز " معلولين " در روزنامه همشهری مطلبی دارد در مورد " مقدمه ای برروانشناسی معلولين " که من را بياد درس های استاد عزيز جناب آقای دکتر کنزی انداخت که بی مناسبت نديدم ذکر خيری از ايشان داشته باشم. به هر طريق ايشان هم از جمله انسان هائی هستند که برای توانبخشی در ايران زحمات زيادی کشيده اند. اگر اشتباه نکنم حدود 17 سال مسئوليت دانشکده علوم توانبخشی که اصلی ترين محل تربيت نيروی متخصص در رشته های گوناگون توانبخشی در کشور می باظد با ايشان بوده است. درس " روانشناسی معلولين " از جمله درس های هميشگی است که از همان دوره دانشجوئی ما توسط دکتر کنزی ارائه می شدو تصور می کنم هنوز هم در دانشکده ايشان تدريس آنرا برعهده دارند.
سوم هم اينکه در همين صفحه مصاحبه ای انجام شده است با آقای دکتر ديهيمی مترجم کتاب ارزنده " امداد معلولين "


که بتازگی - البته شايد نزديک يکسال بشود- از طرف انتشارات مازيار بچاپ رسيده است. کتابی است که بويژه برای کار در کشورهای درحال توسعه در زمينه توانبخشی بسيار مناسب است و راهکارهای آن در مورد توانبخشی مبتنی بر جامعه و ياری گرفتن از خانواده بسيار موثر وکارساز است.اصل کتاب اثر اقای ديويد ورنر است که چندکتاب ديگر هم در اين زمينه ها دراد اگر خواستيد بيشتر با ايشان و ناشر آثارش آشنا شويد لطفا" اينجا را ببينيد....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home