روزنامه های امروز هم مطالبی را به روزجهانی معلولين اختصاص داده بودند. به نظر می رسد اقدامی که در سال گذشته نتيجه داد و آن تصويب روزهای جهانی در شورای فرهنگ عمومی کشور بود ، بسيار مثمر ثمر بوده است. با اين مصوبه از امسال در تقويم رسمی کشور روهای جهانی معلولين ، نابينايان ، ناشنوايان و سالمندان ثبت شد و اين امر خود تاثير خوبی در پرداختن رسانه ها به اين موضوعات در سال جاری داشته است.
صفحه " معلولين" در روزنامه همشهری که به روال معمول سه شنبه ها منتشر می شود تمام صفحه خود را به مطلبی با عنوان " با بال شکسته پرگشودن هنر است " اختصاص داده بود که اين همان شعاری است که در دوره گذشته فعاليت در سازمان بهزيستی طرح کرده بوديم ، و خب بسيار هم مورد توجه قرار گرفته بود. البته بجای پرگشودن از وايه پريدن در آن استفاده کرده بوديم. در اين مطلب به معرفی دوستان معلولی که هسته تشکيل دهنده اين صفحه هستند پرداخته است که آشنائی با اين عزيزان خال از لطف نيست.
روزنامه ايران در صفحه اجتماعی خود مطلبی دارد از سرکار خانم راضيه کباری کارشناس پرستاری که فبلا هم ايشان را معرفی کرده بودم . از دوستانی هستند که در جريان تحصيل در دانشگاه به کم بينائی و نابيائی دچار شده اند و هم اينک صفحه " معلولين روزنامه همشهری را با کمک دوستان اداره می کنند. مطلب ايشان تحت عنوان "برابری فرصت ها ، زمينه ساز مشارکت اجتماعی" بسيار خوب تنظيم شده است و حاوی مطالب مفيدی است . همچنين در صفحه دوم روزنامه ايران يک اگهی به مناسبت روزجهانی معلولين چاپ شده است که از طرف و سازمان حمل ونقل و ترافيک شهرداری تهران است و در شعار خود می گويد: " روز جهانی معلولان را با تامين نياز های اين شهروندان عزيز در رفت وآمدهای شهری گرامی بداريم" . برای من که اين کار خيلی خوشحال کننده بود. منظورم اين حرکت سازمان ترافيک است. بالاخره تلاش های چند ساله نتيجه داده است. مطمئنا" اين مسايل يک شبه رخ نمی دهد . واقعا" اين حرکت شايسته تقدير است.
روزنامه اعتماد هم مصاحبه رياست سازمان بهريستی را پوشش داده است.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home