امروز سه خبر در سايت ايسنا ديدم که مناسب ديدم اينجا نقل کنم. اول خبر كارگاه «بررسي نقش سازمانهاي غيردولتي در توانبخشي و اشتغال معلولان» است که گويا امروز برگزار شده است. البته من خبری از آن نداشتم. باتوجه به اينکه گروه های غيردولتی در اين کارگاه موضوع و محور کار بوده اند ، خوب بود از موسسه خيريه رفاه معلولين هم دعئتمی شد. به هرصورت موضوع کارگاه به نظرم بسيار مهم است و بويژه حضور کارشناسی از یازمان بين المللی کار هم می تواند بر ارتقاء کيفيت آن بيافزايد.
دومين خبر مربوط به مدتی پيش است که برمی گردد به برگزاری " همايش شهر و معلولان " از سوی " كانون همياران آشتي و فرهنگسراي انقلاب " در روز 25 ارديبهشت ماه ، که باز هم از آن بی خبر بوديم.
سومي آن هم به موضوع " ضرورت توجه به صنعت گردشگري براي معلولان و افراد مسن " اختصاص دارد که البته سميناری برگزار شده است نه در ايران بلکه در عربستان . موضوع از نظر من هم بسيار جالب است. يادم می ايد قبل از ترک بهزيستی يکی از کار هايی که دنبال کرديم ، همين موضوع گردشگری برای معلولان بود که با همکاری سازمان ملی جوانان مقرر شد تا معلولين هم از امکانات آن سازمان که برای گردشگری جوانان می باشد استفاده کنند ونيمی از هزينه را هم ما بپردازيم. آنطور که خاطرم می آيد يکبار هم گروهی از دوستان معلول از اين امکان استفاده کردند .هرچند نمی دانم الان اين کار در چه وضعيتی است ولی بايد توصيه کرد که دوستان آنرا جدی بگيرند، زيرا نه تنها برای ايجاد روحيه کثبت برای عزيزان معلول نقش مهمی ايفا می کند بلکه حضور معلولان را در صحنههای اجتماع تقويت کرده و احساس و نگرش منفی نسبت به معلوليت را در اذعان جامعه می زدايد...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home